<div style='background-color: none transparent;'></div>

Home » » တျခားလူကို ေျပာင္းလဲဖို႔.....?

တျခားလူကို ေျပာင္းလဲဖို႔.....?


ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ငယ္ဘဝစိတ္ကူးအိပ္မက္က အသံလႊင့္ဌာနမွာ အသံလႊင့္သူ တစ္ဦးျဖစ္ဖို႔ပါပဲ။ တကၠသိုလ္ပထမႏွစ္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ဇာတိျဖစ္တဲ့ South Carolinaျပည္နယ္ ကိုလံပီယာၿမိဳ႕က အသံလႊင့္ဌာနတစ္ခုမွာ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ပထမဆံုးအလုပ္ကို ရခဲ့တယ္။ အဲဒီအလုပ္ကို ကၽြန္ေတာ္အရမ္းႏွစ္သက္ခဲ့တယ္။ တည္းျဖတ္သူျဖစ္တဲ့အထိ ႏွစ္အေတာ္ၾကာ ကၽြန္ေတာ္အလုပ္လုပ္ခဲ့တယ္။ တည္းျဖတ္သူရဲ႕အလုပ္က တစ္ၿမိဳ႕လံုးအတြက္ အေကာင္းဆံုးအသံသြင္းထားသူရဲ႕ ေၾကာ္ျငာေတြကို လိုက္ဖက္တဲ့တီးလံုး သံစဥ္ေတြ ထည့္ေပးတာျဖစ္တယ္။

Philက ကၽြန္ေတာ္ထက္ အသက္(၂ဝ)နီးပါးႀကီးတဲ့ အသံတင္ဆက္သူတစ္ဦးပါ။ သူ႔အသံက ခပ္ၾသၾသနဲ႔ ဆဲြေဆာင္မႈအျပည့္ရွိတယ္။ အစက သူဟာ တည္းျဖတ္သူေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္လာၿပီးမွ သူ႔ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို အစားထိုးလိုက္တာျဖစ္တယ္။ Philအသံက တကယ့္ကို နားေထာင္လို႔ေကာင္းပါတယ္။ အသံလႊင့္ေလာကရဲ႕ စကားနဲ႔ေျပာရရင္ "အသံပါရမီရွင္"လို႔ ဆိုရလိမ့္မယ္။ သူဟာ ေၾကာ္ျငာစာသားေတြ အင္မတန္ေရးတတ္သူလည္းျဖစ္တယ္။ သူရဲ႕အထူးျခားဆံုးက ေၾကာ္ျငာေတြအတြက္ လိုက္ဖက္တဲ့ သံစဥ္၊ တီးလံုးေတြကို ေရြးယူတာပဲျဖစ္တယ္။

Philဟာ (A M) အသံလႊင့္ေခတ္ကတည္းက ဒီအလုပ္လုပ္ကို လုပ္ခဲ့သူျဖစ္တယ္။ အခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အသံလႊင့္ဌာနက (F M) ျဖစ္တယ္။ Philရဲ႕တတ္ကၽြမ္းမႈက ေခတ္သစ္နည္းပညာေတြေနာက္ အမီမလိုက္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ သူတည္းျဖတ္တဲ့ေၾကာ္ျငာေတြက A M လိုင္းမွာ အရမ္းနားေထာင္လို႔ ေကာင္းေပမယ့္ FMလိုင္းမွာေတာ့ ရိုးလြန္း၊ သာမန္လြန္းေနပါတယ္။

တည္းျဖတ္သူျဖစ္စမွာ ကၽြန္ေတာ္စိတ္အရမ္းလႈပ္ရွားမိတယ္။ Philနဲ႔ တျခားအသံလႊင့္သူေတြနဲ႔ အလုပ္အတူလုပ္ရမွာကို ကၽြန္ေတာ္အရမ္းေမွ်ာ္လင့္ခဲ့တယ္။ သူတို႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔နယ္မွာ နာမည္ႀကီး အသံလႊင့္သူေတြေပါ့။ သူတို႔ရဲ႕အသံေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ႀကီးျပင္းခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ သိပ္မၾကာပါဘူး။ Philနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ၾကားမွာ အဖုအထစ္ေလး စလာခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လုပ္တဲ့ ေၾကာ္ျငာတီးလံုးေတြ မေခ်ာမြတ္ဘူး။ ေဘာင္မဝင္ဘူးလို႔ သူက ဆိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တည္းျဖတ္တဲ့ သံစဥ္၊ တီးလံုးေတြကို သူမႀကိဳက္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္သိမ္းတဲ့ ဖိုင္ပံုစံေတြကို သူမႀကိဳက္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဘာလုပ္လုပ္ သူမႏွစ္သက္ဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ Philကို ႏွစ္သက္ခဲ့ဖူးတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ၾကည္ညိဳေလးစားမႈေတြ တေျဖးေျဖး ေပ်ာက္ကြယ္လာခဲ့ၿပီး သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ အင္မတန္ မုန္းတီးလာခဲ့မိတယ္။ စစခ်င္းမွာ သူ႔ဆူဆဲတဲ့ဒဏ္ကို ကၽြန္ေတာ္ေခါင္းငံု႔ခံခဲ့ၿပီး "sorry" လို႔ ေျပာတတ္ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုကာကြယ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ေျပာတတ္လာခဲ့တယ္။ သူမွားတယ္လို႔ကၽြန္ေတာ္ထင္တဲ့ အမွားေတြကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာေတာ့တယ္။ သိပ္မၾကာပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ေပၚတင္ျငင္းခုန္ ဆဲဆိုေတာ့တယ္။ အခ်င္းခ်င္း ေဝဖန္ၿပီး ျပစ္တင္ရႈံ႕ခ်ေတာ့တယ္။

တည္းျဖတ္ခန္းမွာ အသံလံုမွန္နံရံႀကီးတစ္ခု ျခားထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ဟာ မွန္နံရံတစ္ဘက္တစ္ခ်က္ကေန အသံမၾကားရဘဲ အမူအရာနဲ႔တင္ အခ်င္းခ်င္း ေဝဖန္ဆဲဆိုၾကပါတယ္။ လည္ပင္းေၾကာေတြ ေထာင္လာတဲ့အထိ၊ မ်က္ႏွာေတြ နီးျမန္းလာတဲ့အထိ ေအာ္ၾကပါတယ္။ အသံမၾကားဘဲ အမူအရာနဲ႔ ဆဲဆိုေနၾကတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ အျပဳအမူက တျခားလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ရဲ႕အျမင္မွာ ဘယ္ေလာက္ရယ္စရာ ေကာင္းေနမလဲ!

တစ္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ျငင္းခုန္ဆဲဆိုေနတုန္းမွာ Philဟာ နာရီတစ္ခ်က္ၾကည့္ၿပီး "နင့္ရဲ႕အပိုစကားေတြ နားေထာင္ဖို႔ ငါအခ်ိန္မရွိဘူး။ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္နဲ႔ ထမင္းစားဖို႔ ငါခ်ိန္းထားတယ္" လို႔ဆိုၿပီး အခန္းထဲကေန ထြက္သြားပါတယ္။ မွန္ျပတင္းကေန သူထြက္သြားရာဖက္ ကၽြန္ေတာ္လိုက္ၾကည့္မိတယ္။ ဧည့္ခန္းမွာ သူ႔ကိုထိုင္ေစာင့္ေနတဲ့ သူနဲ႔အသက္ မတိမ္းမယိမ္းအရြယ္ လူတစ္ေယာက္ကို ကၽြန္ေတာ္ေတြ႔လိုက္တယ္။ အဲဒီလူဟာ Philကိုေတြ႔တာနဲ႔ ၿပံဳးရႊင္တဲ့မ်က္ႏွာနဲ႔ ဖက္လွဲတကင္း ေပြ႔ဖက္ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။

Philနဲ႔ သူ႔မိတ္ေဆြထြက္သြားတာကို ကၽြန္ေတာ္ေငးၾကည့္ေနခဲ့မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္စိတ္ထဲ ေတြးေနမိတာက "Philမွာလည္း သူငယ္ခ်င္းရွိတယ္? ဒီေလာက္အေပါက္ဆိုးတဲ့ သူ႔မွာလည္း သူငယ္ခ်င္းရွိေသးတယ္?"။ ဒီအေတြးက ရယ္စရာျဖစ္ရင္လည္းျဖစ္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ္ကိုယ့္ကၽြန္ေတာ္ သိပ္ဟုတ္တယ္ ထင္ေနခဲ့မိတယ္။ Philမွာ သူငယ္ခ်င္းရွိလိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ လံုးဝ ထင္မထားခဲ့မိဘူး။ ဘယ္လိုျဖစ္ၿပီး Phil ကို ႏွစ္သက္တဲ့လူလည္းရွိပါလိမ့္?

အဲဒီညမွာ ကုတင္ေပၚလဲရင္း ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားခန္း ဝင္ေနမိတယ္။ အဲဒီလူဟာ Philကိုေတြ႔တာနဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ အားရဝမ္းသာျဖစ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္က Philကိုေတြ႔တာနဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ စိတ္ပ်က္ေဒါသျဖစ္ရတာပါလိမ့္? Philဟာ အျမင္ကပ္ဖို႔ေကာင္းသူပါ ---- ဟုတ္ပါတယ္ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ့္ကၽြန္ေတာ္ ဒီလိုပဲ ေျပာျပျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ Philဟာ အျမင္ကပ္ဖို႔ေကာင္းတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္သလို လူတိုင္းက ဘာလို႔မထင္ပါလိမ့္?

Philနဲ႔ သူ႔မိတ္ေဆြရဲ႕ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ Philရဲ႕ေပါင္းသင္းဆက္စပ္ေရးနဲ႔ မတူခဲ့ဘူး။ Philကိုေဖာ္ညြန္းတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ေဖာ္ညြန္းခ်က္နဲ႔ သူ႔မိတ္ေဆြရဲ႕ေဖာ္ညြန္းခ်က္ေတြက ျခားနားေနတယ္။ Philကိုယ္Philေျပာတဲ့ ရင္ထဲစကားေတြက သူ႔မိတ္ေဆြကို သူႏွစ္သက္တယ္ဆိုတဲ့ စကားျဖစ္သလို သူ႔မိတ္ေဆြကိုယ္တိုင္ေျပာတဲ့ ရင္ထဲကစကားဟာလည္း Philရဲ႕ ေကာင္းကြက္ေတြပဲျဖစ္တယ္။

ကၽြန္ေတာ္မွာေတာ့ Philအေၾကာင္းေတြးမိတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ရင္ထဲမွာ သူ႔ဆိုးကြက္၊ သူ႔ေဝဖန္အျပစ္တင္သံေတြပဲ ရွိေနခဲ့တယ္။ "Philဟာ တကိုယ္ေကာင္းဆန္သူ၊ ဘဝင္ျမင့္သူ၊ လူအျမင္ကပ္ဖို႔ေကာင္းသူ" ဒါေတြဟာ Philကို ေဖာ္ညြန္းတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ေဖာ္ညႊန္းခ်က္ျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္ရင္ထဲမွာရွိတဲ့ Philရဲ႕ ပံုပန္းသ႑ာန္ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ဒီလိုသ႑ာန္ရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ဆက္ဆံေရးကိုစခဲ့တယ္။

Philနဲ႔ သူ႔မိတ္ေဆြရဲ႕ ဆက္ဆံေရးက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔မတူခဲ့ဘူး။ ဒါဟာ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူ႔ရင္ထဲမွာေဖာ္ညြန္းတဲ့ Philနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ ေဖာ္ညြန္းတဲ့Philရဲ႕ ေဖာ္ညြန္းခ်က္ေတြ မတူလို႔ပါပဲ။

"တျခားလူကို ငါ ဘယ္လိုေျပာင္းလဲရမလဲ?" ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ့္ကို လူအမ်ားကေမးတဲ့ ေမးခြြန္းျဖစ္တယ္။ Philနဲ႔ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕အေတြ႔အႀကံဳက ဒီေမးခြန္းကိုေျဖႏိုင္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို အေျဖေပးခဲ့ပါတယ္။

"တျခားလူကိုေျပာင္းလဲဖို႔ တစ္ခုတည္းေသာနည္းက သူ႔အေပၚထားတဲ့ ကိုယ့္အထင္၊ ကိုယ့္အေတြးကို ေျပာင္းလဲဖို႔ပါပဲ"

"Relationship" (ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္း)ဆိုတဲ့ စာလံုးထဲမွာ "relate"ဆိုတဲ့စာလံုးက "ေျပာျပတယ္" ဒါမွမဟုတ္ "ဆက္သြယ္ပံုကိုျပတယ္"လို႔ အဓိပၸာယ္ရတယ္။

တနည္းေျပာရရင္ "ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးဆိုတာ လူတစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ဆက္ဆံေျပာဆိုျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒီလိုဆက္ဆံေျပာဆိုတဲ့ အေျခခံက တစ္ဘက္လူအေပၚထားတဲ့ ကိုယ့္အျမင္ကို ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ေျပာျပေနတာျဖစ္တယ္။ ဒီလိုျပန္ေျပာျပတဲ့အရာေတြက ဒီေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးကို အဆံုးအျဖတ္ေပးတယ္" (ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ တစ္ဘက္လူအေပၚျမင္တဲ့ ကိုယ့္အျမင္က ဆိုးေနရင္ ဒီေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးက ဒီမွာတင္ၿပီးသြားမယ္ ဒါမွမဟုတ္ ပိုဆိုးလာႏိုင္တယ္။ တကယ္လို႔ ေကာင္းေနရင္ ေရွ႕ဆက္ဒီထက္ပိုေကာင္းတဲ့ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးေတြ ရွိလာႏိုင္တယ္)


ေရးသားသူ-- Will Bowen
မူရင္း--- Complaint free Relationships စာအုပ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ပါသည္။

ႏိုင္းႏိုင္းစေန
Share this article :

1 comments:

susan said...

အရမ္းေကာင္းတဲ့ ပညာေပး စာစုေလးပါ။ က်ေနာ္တို႕လဲ ဒီစာကိုဖတ္ျပီ: တိုေတာင္းလွတဲ့လူ႕ဘဝေလးထဲ အသိတရားကို ျပန္လည္ဆန္:စစ္ ေလ့က်င့္ယူပါ့မယ္။

Post a Comment

 
Copyright © 2011. ေအာင္သက္ခုိင္ . All Rights Reserved
| Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Advertise with Us | Site map